جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

توسل آمریکا به گزینه‌های سایبری در مقابل کره‌ی شمالی

با بالا گرفتن تنش‌های آمریکا و کره ی شمالی، به نظر می‌رسد که تنها راه‌حل پیش روی مقامات کاخ سفید، توسل به عملیات سایبری مخرب، باشد.   به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، سیاست بلند مدت هسته‌ای کره‌ی شمالی، بر علیه سیاست‌های ایالات متحده‌ی آمریکا، به نقطه‌ی اوج خود رسیده است و پیونگ‌یانگ اخیراً، با وجود مبارزه و تلاش پیگیرانه اوباما و ترامپ برای مهار و کنترل برنامه‌ی نظامی این کشور، موشک بالستیک بین‌قاره‌ای خود را با موفقیت آزمایش کرده است.


به جرئت می‌توان، مشکل اساسی کاخ سفید، در مواجهه با تهدیدات روز افزون کره‌ی شمالی را کمبود گزینه‌های قابل اجرا و محدودیت‌های بی شمار پیش روی مقامات آمریکا دانست.


از همین روی، بسیاری از مشاوران دفاعی دولت آمریکا، عملیات سایبری نامتقارن محدود را به دولت این کشور، پیشنهاد می‌دهند و آن را قاطع‌ترین راهکار ممکن در این برهه و شرایط، می‌دانند. تلاش‌های این حوزه، در حال حاضر، ارزش عملیاتی جنگ سایبری در کاستن از سرعت توسعه‌ی برنامه‌ی هسته‌ای کره شمالی را به اثبات رسانده است.


از سوی دیگر، هک برخی زیرساخت‌های کره، از جمله سامانه‌های برق‌رسانی، می‌تواند وقوع تحولاتی چون کودتا، اختلال در ساختار ارتش و جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای بیشتر و حتی سقوط رژیم این کشور را سبب شود. به همین دلیل، متخصصان، این راهکار را بهترین گزینه‌ی عملی پیش روی رئیس‌جمهور آمریکا، در مقابل کره شمالی می‌دانند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.