جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

شلیک چند فروند موشک سوری به سمت اسرائیل

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که شنبه گذشته چندین موشک از سوریه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که پس از عبور از مرکز «اسرائیل» در دریا سقوط کرده است.  ادامه مطلب ...

فتوای جنجالی مفتی سعودی/ زمزمه کشف حجاب در عربستان

مساله عَبایه‌ زنان از چند دهه گذشته تا کنون موضوع جدال مجامع فقهی عربستان سعودی بوده و به نظر می رسد که فتوای شیخ عبدالله المطلق، یکی از مفتی های عضو هیئت عالمان بزرگ، که در آن بر نبود الزام استفاده از عَبایه‌ (چادر سیاه) برای زنان، تاکید کرده، بار دیگر این موضوع مطرح شده است؛ در حالی که پیش از این بحث بر سر چگونگی پوشیدن عَبایه‌ (روی سر یا کتف) بود، اکنون مناقشه ها در مورد میزان صحّت وجوب این مساله برای زن مسلمان بوده و فتوای مذکور سوال بزرگی را بدنبال داشته است مبنی بر اینکه آیا مفهوم پوشش برای زن، منحصر به استفاده از عَبایه‌ است؟   ادامه مطلب ...

طرح ترور سیدحسن نصرالله خنثی شد

یک منبع آگاه از خنثی شدن نقشه ترور سید حسن نصرالله در چند روز گذشته با همکاری ایران خبر داد.   ادامه مطلب ...

پیشنهاد وقیحانه تحلیلگر صهیونیست درباره تجزیه ایران

تحلیلگر ارشد نظامی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است که اسرائیل باید با شعله‌ور کردن جنگ داخلی،‌ ایران را تجزیه کرده و در نهایت این کشور را نابود کنند.   ادامه مطلب ...

یک شرکت نرم افزاری هندی ابزار جاسوسی جدیدی را برای حمله به زیرساخت ها و نابودی آن ایجاد کرد.

شرکت هندی «آگلایا» (Aglaya)، یکی از مراکزی است که سعی دارد از جاسوس افزارها به منظور افزایش قابلیت های دیجیتالی خود استفاده بکند. این شرکت به تازگی ابزاری را معرفی کرده و آن را به عنوان سلاحی هسته ای در فضای سایبری معرفی کرد.

در متن بروشوری که وبگاه «motherboard» از آگلایا به دست آورده، آمده است:

قابلیت یاد شده، سازمان مورد بحث را قادر می سازد هدف خود را به سرعت، نابود یا غیرفعال سازد. حمله سایبری یک سلاح همیشه آنلاین است که می تواند به سمت هر آی پی متصلی به شبکه شلیک شود. این ابزار قابلیت خاموش یا نابود کردن دائمی اهداف را دارد. این نوآوری را می توان با یک حمله اتمی مقایسه کرد که زیرساخت های سایبری یک شهر را نابود کرده یا ارتباطات آی پی گسترده ای را در سراسر کشور قطع می کند.

هنوز مشخص نیست که سلاح یاد شده چه نام داشته و چه عملکردی را ارائه می دهد. از طرفی آنکر شورواستاوا (Ankur Srivastava)، مؤسس و رییس بخش فروش اطلاعات نظامی آگلایا نیز تاکنون نسبت به هیچ یک از سؤالات در این زمینه پاسخی ارائه نکرده است.

آگلایا، سال 2001 در دهلی نو تأسیس شد و به عنوان ارائه دهنده راه کارهای دولتی و سازمانی در حوزه ی نرم افزار تلفن همراه، تلفن هوشمند، تبلت، رایانه های خانگی ارائه می دهد. این شرکت تاکنون چندین فناوری مختلف را توسعه داده است که امکان ایجاد ماژول های سفارشی با محدوده ی عملکرد در سطح هسته را فراهم می کند.

برنامه های آگلایا می توانند به شکلی یکسان در رایانه و تلفن همراه کار کنند؛ در نتیجه امکان مدیریت تمام عناصر تماس تلفنی، پیام رسانی و ارتباطات را فراهم می سازد. این شرکت هم اینک چندین نمایندگی در سراسر جهان دارد.