جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

چراغ سبز آمریکا به گزینه جنگ سایبری علیه سوریه


جنگ داخلی سوریه و تمایل آمریکا به عدم حضور متعارف نظامی در این کشور باعث توجه مجدد مقامات واشنگتن به گزینه حمله سایبری و هدف قرار دادن سامانه‌های نظامی ارتش سوریه شده است.   ادامه مطلب ...

دعوت از پاپ جهت حضور در مراسم اربعین

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با حضرت آیت الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع کربلا دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که حجج اسلام زمانی، خادمی و جمعی از مسئولان بعثه کربلا نیز حضور داشتند، آیت الله مدرسی گفت: از جمله اشتراکات ما و شما، خدمت به زایران امام حسین علیه السلام است؛ گاهی به مدیران کاروان های زیارتی می گویم که اگر بین زایرانی که به آنها خدمت می کنید، یک نفر از آنها از اولیاء الهی باشد، برای شما کافی است.

ادامه مطلب ...

چرا برای‌ شهادت‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) مراسم‌ اربعین‌ برگزار می‌ شود، ولی‌ در رحلت‌ پیامبر و سایر ائمه‌ این‌ کار صورت‌ نمی‌گیرد؟

اقامه‌ عزای‌ حسین‌ در اربعین‌ سالار شهیدان‌ در جهان‌ تشیع‌ به‌ خاطر چند چیز است‌:
1 ـ در نخستین‌ اربعین‌ شهادت‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) جابر بن‌ عبداله‌ انصاری‌ و عطیه‌ عوفی‌ موفق‌ به‌ زیارت‌ تربت‌ و قبر سید الشهداء (ع‌) شدند، نیز بنا، به برخی‌ نقل‌ها در اربعین‌، کاروان‌ اسرای‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) در بازگشت‌ از شام‌ و سرراه‌ مدنیه‌ وارد کربلا شدند و برای‌ شهدای‌ کربلا گریه‌ و عزا داری‌ نمودند ‌ ‌. ‌ ‌ شیعیان‌ نیز برای‌ شرکت‌ در عزا داری‌ حضرت‌ زینب‌ و اسرای‌ کربلا و احیای‌ خاطرة‌ غمبار عاشورا و تداوم‌ شور حسینی‌ همه‌ ساله‌ در اربعین‌ عزا‌داری‌ می‌کنند.
2ـ زیارت‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) در روز اربعین‌ مستحب‌ است‌ و از نشانه‌های‌ مؤمن‌ شمرده‌ شده‌ است‌. امام‌ عسکری‌ (ع‌) فرمود: «نشانه‌های‌ مؤمن‌ پنج‌ چیز است‌: پنجاه‌ و یک‌ رکعت‌ نماز، زیارت‌ اربعین‌، انگشتر به‌ دست‌ راست‌ کردن‌، پیشانی‌ به‌ خاک‌ گذاشتن‌ (در حال‌ سجده‌)، و بسم‌ الله‌ را (در نماز) بلند گفتن‌».(1)
به‌ طور کلی‌، تاکید و توصیه‌ای‌ که‌ از طرف‌ ائمه‌ (ع‌) برای‌ عزا داری‌ امام‌ حسین‌ صورت‌ گرفته‌، در مورد هیچ‌ امامی‌ صورت‌ نگرفته‌ و با آن که شهادت‌ امام‌ حسین‌ در یک‌ روز است‌، اما همان‌ طور که‌ می د‌انید عزاداری‌ برای‌ او از مدت‌ها قبل‌ و پس‌ از آن‌ ادامه‌ می‌یاید.
این‌ همه‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ هدف‌ و درس‌ هایی‌ است‌ که‌ در عاشورا بوده‌ که‌ هدف‌ تمام‌ امامان‌ (ع‌) در آن‌ خلاصه‌ شده‌ است‌ که‌ در قیام‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) روشن‌تر، آشکارتر، جامع‌تر و عمیق‌تر وجود یافته‌ است‌.

جنگ سایبری در یمن

ا آغاز حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربستان به یمن؛ انتشار تصاویر و خبرهای کشتار مردم بیگناه این کشور، مسؤولان سعودی را مجبورکرده است که اینبار وارد جنگ دیگری در فضای سایبر شوند.  ادامه مطلب ...

جنگ سایبری در یمن

با آغاز حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربستان به یمن؛ انتشار تصاویر و خبرهای کشتار مردم بیگناه این کشور، مسؤولان سعودی را مجبورکرده است که اینبار وارد جنگ دیگری در فضای سایبر شوند.

سایت خبری "العربی الجدید" تأکید کرد که نبرد بین ایران و عربستان به سطح دوم خود یعنی جنگ رسانه‌ای و الکترونیکی منتقل شده است؛ آن‌هم نبردی فرسایشی که به صورت روزانه از طریق شبکه‌های تلویزیونی و سایتها و شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در نخستین روز از حمله "توفان قاطعیت" در 26 مارس 2015 (6 فروردین 94) نبرد دیگری نیز در رسانه‌ها آغاز شد؛ ولی این نبرد طی روزهای اخیر شدت گرفته است.

العربی الجدید، از فعالیت گسترده رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و انتشار خبرهای مربوط به تجاوز عربستان به یمن، و همچنین حملات متقابل رسانه‌های حامی عملیات "توفان قاطعیت" تحت عنوان "نبرد الکترونیکی" نام برد و تأکید کرد: نبرد الکترونیکی این هفته به سطح دیگری ارتقا یافت، و به "هک" کردن سایتها و صفحه‌ها رسید.
  ادامه مطلب ...