جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

شرکت‌های فرانسوی تحت فشار بانک‌ها برای خروج از ایران

با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌های این کشور، شرکت‌های فرانسوی فعال در ایران از سوی بانک‌ها تحت فشار هستند تا از این کشور خارج شوند.

این در حالی است که وزرای امور خارجه و اقتصاد فرانسه روز سه‌شنبه پانزده مه/ ۲۵ اردیبهشت در محل وزارت اقتصاد این کشور در پاریس با نمایندگان حدود ۶۰ شرکت فرانسوی فعال در ایران دیدار و به آن‌‌ها اطمینان دادند که دولت فرانسه تصمیم دارد قاطعانه از منافع این شرکت‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا محافظت کند.

  ادامه مطلب ...

چرا توافق ترامپ و کیم برای جهان خطرناک است؟

 

در حالی که دونالد ترامپ در آستانه حصول به یک دست‌آورد بزرگ است، همه از چنین اتفاقی استقبال نمی‌کنند.

موضوع توافق و حتی گفتگو با کره شمالی از آن افسانه‌هایی بود که تقریبا عموم تحلیلگران آن‌ را دست‌نیافتنی می‌دانستند. حکومت سفت و سخت و ایدئولوژیک کیم ایل سونگ راه هر نوع گشایش در مناسبات با جهان خارج از مرزهای کره شمالی را بسته بود. این قالب با مرگ پدر و جایگزینی کیم جونگ اون جوان شکل تازه‌تری به خود گرفت و ماجراجویی ویژه‌ای هم به آن اضافه شد.

آزمایش‌های پیاپی هسته‌ای پیونگ یانگ روز به روز جهانیان را از نزدیک بودن یک جنگ جهانی هسته‌ای می‌ترساند. اما درست در همین روزها، سبک خاص دونالد ترامپ برای تهدید و تحقیر کیم جونگ اون جواب داد و رهبر کره شمالی اعلام کرد که حاضر است با آمریکا وارد مذاکره شود، به دیدار همسایگان جنوبی رفت و حتی برای خلع سلاح کامل اتمی هم آمادگی دارد.

 

ادامه مطلب ...

دمشق راه ایران را برای بازسازی سوریه باز می کند

خمیس پنجشنبه شب در دیدار وزیر راه، مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، راه های تقویت روابط اقتصادی و اجرای توافقنامه های امضا شده و انعقاد موافقت نامه های جدید برای گسترش همکاری تجاری و سرمایه گذاری در زمینه های حمل و نقل، گمرک، بانکداری، امور مالی، بیمه و بازسازی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

نخست وزیر سوریه تاکید کرد: دمشق از مشارکت ایران در فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در مرحله بازسازی استقبال می کند.

وی با تاکید بر اهمیت پیشبرد روابط در تمامی زمینه ها و شکل گیری طرح های مشترک که سود حاصل از آنها عاید هر دو کشور می شود، گفت: رابطه سیاسی و راهبردی ریشه دار میان دو کشور می طلبد تا مسائل اقتصادی محکم و دراز مدتی برای تحقق بخشیدن به منافع مشترک و تبادل سرمایه گذاری و تجاری شکل گیرد.

خمیس با اشاره به کار، بر اساس اصل تجارت آزاد به عنوان یک اولویت بر تمایل سوریه برای داشتن روابط اقتصادی با ایران در سطح رسمی و بخش خصوصی تاکید کرده و اظهار داشت: مقدمات لازم در همین چارچوب برای تشکیل نشست اقتصادی بخش خصوصی در هر دو کشور در حال فراهم شدن است.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار بر لزوم پی ریزی یک طرح واقعی به منظور اجرای برنامه های امضاء شده میان دو طرف و تصحیح برخی از قوانین و تشکیل کمیته پیگیری و نظارت بر اجرای توافقنامه های دراز مدت تاکید کرد.

عباس آخوندی با اشاره بر اهمیت حمایت از مشارکت شرکت های ایرانی و سوری و همکاری میان بانک های دو کشور، خاطرنشان کرد: هر دو بخش خصوصی و دولتی ایران آماده مشارکت گسترده در مرحله بازسازی سوریه است.

سامر خلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز در دیدار صبح امروز وزیر راه و شهرسازی ایران اجرای توافقنامه تجارت آزاد و فعال کردن بخش تجارت خارجی و مناطق آزاد و امکان سرمایه گذاری مشترک در منطقه آزاد شهر صنعتی 'حسیاء' را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

کمیته های فنی و مهندسی دو کشور نیز بر نحوه اجرای توافقنامه های همکاری اقتصادی امضا شده میان ایران و سوریه و مکانیزم های اجرا میان دو طرف در چارچوب برنامه های زمانبندی شده مشخص و برطرف کردن موانع به منظور اجرای طرح های مختلف ثبت شده در توافقنامه ها را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی صبح امروز در راس هیاتی برای تبادل همکاری های اقتصادی بین ایران و سوریه وارد دمشق شد و مورد استقبال وزیر اقتصاد این کشور قرار گرفت.

موضوع محوری این نشست مقدمه ای برای برگزاری کمیسیون عالی در بخش اقتصادی است که در روزهای آینده با حضور مسئولان عالی رتبه دو کشور ایران و سوریه برای قراردادهای نهایی انجام خواهد شد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران / فروش دلار به بانک‌های ایرانی مجازات دارد

ک مقام در وزارت خزانه داری آمریکا که نامش ذکر نشده، گفت: گام هایی که طی دو هفته گذشته اتخاذ شد براساس برنامه مشخصی است که حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

این مقام خزانه داری آمریکا مدعی شد: بانک البلاد در عراق هدف تحریم ها قرار گرفت چراکه در تسهیل ارسال پول به حزب الله لبنان نقش داشت.
وی گفت: تحریم های آمریکا علیه حزب الله بر تشکیل دولت آینده لبنان تاثیر خواهد داشت و لبنانی ها باید بدانند که اگر آن ها مقام هایی از حزب الله را در پست های وزارتی مشخصی قرار دهند عواقبی برای دولت در پی خواهد داشت.
این مقام آمریکایی اضافه کرد: به زودی تحریم های جدیدی علیه حزب الله لبنان و ایران وضع خواهد شد. دولت آمریکا مجازات هایی علیه شرکت ها و موسسات ایرانی اعمال خواهد کرد.
وی افزود: آمریکا مذاکرات مهمی با اروپایی ها و سویفت انجام خواهد داد اما تمام این تحریم طی 180 روز آینده اجرایی خواهد شد و ما هرکسی که حساب ریالی در خارج از ایران دارد و هرکسی که دلار آمریکا به بانک های ایرانی بفروشد مجازات خواهیم کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا سه شنبه هفته گذشته از توافق هسته ای موسوم به برجام خارج شد.
روز چهارشنبه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، 'علی خلیل حسین' مشاور سیاسی دبیرکل؛ سید ابراهیم امین رئیس شورای سیاسی، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل، 'یازبک محمد' رئیس شورای قضایی و سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب را در فهرست تحریم های ثانویه به موجب مقررات مالی تحریم های مالی حزب الله قرار داده بود.
حزب الله لبنان در سال 1985 میلادی و زمانی که رژیم صهیونیستی به علت مقاومت مردم لبنان از شهر صیدا عقب نشینی کرد، در یک گردهمایی رسمی در 16 فوریه 1985 که به مناسبت اولین سالگرد شهادت شیخ راغب حرب در حسینیه شیاح بیروت برگزار شد، با صدور یک نامه سرگشاده و تبیین اهداف و راهبردهای خود، برای اولین بار اعلام موجودیت کرد.
از زمان اعلام موجودیت تا سال 1989 حزب الله درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی شد اما در سال 1989 با ایجاد آرامشی نسبی حزب الله ساختاری جدید برای اداره خود ترسیم کرد.
در سال بعد، سیدعباس موسوی دبیرکل دوم حزب الله شد که در سال 1992 اتومبیل وی با بالگرد صهیونیستی مورد اصابت موشک قرار گرفت و دبیرکل به همراه همسر و فرزندش به شهادت رسیدند.
پس از شهادت او، سیدحسن نصرالله به سمت دبیرکلی حزب الله لبنان رسید.
دشمنی دولت آمریکا با جبهه مقاومت در تعهد این کشور به حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی قرار دارد که در دوره دونالد ترامپ به اوج خود رسیده است با این حال این گروه توانست در انتخابات 7 ماه مه، 68 کرسی پارلمان را از آن خود کند که نشان دهنده حوزه نفوذ و جایگاه این حزب در میان مردم لبنان دارد.

نامه مهم رهبر انقلاب به رییس جمهور درباره برجام

۲۹ مهرماه ۹۴، رهبر انقلاب با تایید مشروط توافقنامه‌ی موسوم به برجام، در نامه‌ای تاریخی خطاب به رئیس‌جمهور، موارد مهمی را برای فرآیند اجرایی شدن برجام برشمردند. شاید مهم‌ترین بخش این نامه، گرفتن تضمین‌های کافی و کتبی از رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا، برای جلوگیری از خلف وعده و بدعهدی آنان در انجام تعهدات بود. مواردی که شاید اگر به آنها عمل می‌شد، حالا در وضعیت و شرایط دیگری قرار داشتیم. این روزها که مصادف شده است با رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام، شاید مرور دوباره‌ی‌ این نامه‌ی مهم، عبرت‌آموز و قابل تأمل باشد. به همین جهت نشریه خط حزب‌الله بار دیگر این سند تاریخی و مهم را منتشر می‌کند.

 «آمریکای بدعهد» یکی از پر تکرارترین کلیدواژه‌ی رهبرانقلاب در طول مذاکرات هسته‌ای و پس از آن، برای بیان رفتار فریبکارانه‌ی مقامات آمریکایی است که مسئولین و مردم را نسبت به آن انذار داده‌اند. به همین جهت نشریه خط حزب‌الله به برخی از این هشدارهای مهم که رهبر انقلاب در این سه سال، آنها را بیان کرده‌اند با عنوان «این شد آمریکا، این شد تجربه» پرداخته است.

 «وقتی می‌خواستند پیچ‌ومهره برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرند» عنوان مطلبی است از اظهارات توهین‌آمیز مقامات آمریکایی که علیه ایران بعد از برجام بر زبان آوردند که نشریه خط حزب‌الله به بخشی از این اظهارات پرداخته است.

 «دل را به نقطه‌های خیالی نبندید» عنوان اطلاع‌نگاشت صفحه چهارم نشریه است که به ۹ جمله‌ی تاریخی رهبر انقلاب درباره‌ی مذاکرات هسته‌ای پرداخته است.

 نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید

نسخه تابلو اعلانات | دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه (A۴) |  دریافت نسخه‌ی چاپ (A۳)

WEB-1