جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

افزایش چت بات ها؛ نگرانی امنیتی

کسب‌وکارها با پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین‌ها، چت روم را به‌عنوان یک روش کارآمد برای تعامل با مشتریان و همچنین باصرفه جویی در وقت و پول با خودکار سازی توابع خاص، در اختیاردارند. در دنیای تجاری که در آن خدمات مشتری، به‌ویژه ارتباطات به‌موقع و مرتبط، مهم‌ترین عامل موفقیت است، chatbots می‌تواند در جلوگیری از به هدر رفتن زمان مهم باشد. اساساً گسترش سایر رسانه‌های انسانی (تلفن، اینترنت) و chatbots مشتریان را قادر می‌سازد تا با ارائه‌دهندگان خدمات خود از طریق یک پیام‌رسان ربات ارتباط برقرار کنند. امروزه ربات‌ها به فراتر از فرمت ساده پرسش و پاسخ اصلی، پیشرفته‌تر شده‌اند که می‌توانند خرید شما را سفارش دهند، به شما گزارشی از آب‌وهوا بدهند، برای شما یک تاکسی سفارش دهند یا حتی به شما مشاوره شخصی بدهند.  ادامه مطلب ...

مصوبه جدید پنتاگون درباره پهپادها

این سیاست‌گذاری نخستین بار در ماه جولای تنظیم شد و اگر چه جزییات آن باقی مانده، اما حاوی مواردی است که تعیین می کند پهپادهای مختلف که در حال حرکت به مناطق نظامی و پرواز ممنوع هستند در چه شرایطی و به چه عللی باید سرنگون شوند.

جف دیویس سخنگوی پنتاگون تصریح کرده که پهپادهای نفوذی به مناطق نظامی از این پس مورد حمله قرار می گیرند و برای مقابله با تهدیدهای مذکور از روش های گوناگونی مانند از کار انداختن، نابود کردن و ردگیری استفاده خواهد شد. نحوه واکنش هر پایگاه نظامی به این تهدیدها به شرایط خاص منطقه بستگی دارد.

سیاست پرواز ممنوع سال هاست در مورد پارک های ملی، استادیوم های بزرگ ورزشی و پایگاه های نظامی آمریکا اجرا می‌شود و هر جنبنده ای در فاصله 8 تا 24 کیلومتری آنها (بسته به حساسیت آن منطقه) سرنگون میشود. ارتش آمریکا فهرستی از 133 پایگاه و مرکز نظامی خود در داخل این کشور را که مشمول ممنوعیت یاد‌شده هستند منتشر کرده است.

 

منبع: سایبربان

اما و اگرهای حضور کودکان در فضای مجازی

رابرت هانیگان می‌گوید کودکان با توسعه دادن مهارت‌های سایبری می‌توانند کشور را نجات دهند چراکه در حال جا ماندن از رقبا هستیم. او اینطور پیشنهاد می‌دهد که والدین باید کودکان خود را تشویق کنند تا وقت بیشتری را در فضای مجازی سپری کنند تا بتوانند کشور را نجات دهند.  ادامه مطلب ...

بررسی میزان آمادگی چین برای جنگ سایبری


زمان بسیاری از توافق چین و آمریکا، بر سر ممنوعیت جاسوسی سایبری در حوزه تجاری نمی گذرد. حال، ابر‌قدرت‌های جهان به لزوم قانون‌گذاری در فضای سایبری پی برده‌اند.

China
زمان بسیاری از توافق چین و آمریکا، بر سر ممنوعیت جاسوسی سایبری در حوزه تجاری نمی گذرد. قدرت های بزرگ، در جهان امروز، به لزوم وضع محدودیت های جدی بر فعالیت های ویرانگر دیجیتال پی برده اند.
 
 
قطعا کارآیی و نحوه بهره برداری چین و آمریکا از فضای سایبری، تفاوتی عمده دارند. به عنوان مثال، راهبرد بین المللی سال 2011 کاخ سفید در پهنه اینترنت، هدف این کشور را پدید آوردن فضای مجازی باز، امن و قابل اعتماد اعلام کرد و گسترش زیرساخت های ارتباطی را در دستور کار قرار داد.
 
 
در مقابل، پکن طی سال های اخیر، همواره در پی ایجاد الگوی هنجارمدار اعمال حاکمیت سایبری بوده است. به باور رهبران این کشور، حق حاکمیت بر فضای مجازی، دقیقا مانند سیطره کنونی دولت بر فضای درون مرزهای کشور، از حقوق طبیعی هر نظام سیاسی به شمار می رود. 
ادامه مطلب ...

ویکی‌لیکس جدیدترین اسناد جاسوسی سازمان سیا را منتشر کرد

اداره ملی امنیت اطلاعات و سایبری چک، با 118 کارمند کار خود را به طور رسمی در شهر برنو آغاز کرد. طبق اعلام مدیر این مرکز، دوسان ناوراتیل (Dusan Navratil)، تعداد کارکنان این مرکز که حاصل انشعاب از اداره امنیت ملی است، در آینده به چهارصد نفر خواهد رسید.  ادامه مطلب ...