جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

هشدار رژیم صهیونیستی نسبت به دخالت در انتخابات

گدی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، به نمایندگان مجلس کنست این رژیم هشدار داد که تلاش‌هایی برای تأثیرگذاری بر فرایند دموکراسی در اسرائیل، در حال انجام است که بخشی از این کار، از طریق حملات سایبری انجام می‌شود.

آیزنکوت که در بین نمایندگان کمیته دفاعی و امور خارجه مجلس کنست رژیم صحبت می‌کرد، توضیحاتی در مورد طرح گیدئون (Gideon) که بخشی از طرح نیروهای دفاعی اسرائیل در فضای سایبری است، ارائه داد.

آیزنکوت دراین‌باره گفت: «حملات سایبری در سطح جهانی، به دقت رصد می‌شوند. این رصدها، نه‌تنها شامل تلاش‌ها برای نفوذ به فرایند دموکراسی است، بلکه حملات سایبری به زیرساخت‌ها را نیز دربر می‌گیرد. با در نظر گرفتن تهدیداتی که فرایند انتخابات با آن روبروست، ما هر دو مدل حمله سایبری مستقیم و غیرمستقیم که شامل تأثیرگذاری بر مردم از طریق وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شود را تحت نظارت داریم.»

سایر مباحثی که آیزنکوت در مجلس کنست، به تشریح آن‌ها پرداخت، بر محور دو تهدید رو به رشد قرار داشت. این دو محور، شامل حملات معمولی و متعارف نظیر حملات موشکی و استفاده از تونل‌های غزه و نبردهای سایبری بود. تهدید نبردهای متعارف، به ادعای مقامات رژیم صهیونیستی، با سقوط ارتش سوریه کاهش پیدا کرده و تهدید تسلیحات غیرمتعارف نیز با توجه به توافق هسته‌ای با ایران، کمرنگ شده است.

از سپتامبر 2017، ارتش رژیم صهیونیستی، تصمیم گرفت که یک مرکز عملیات دیجیتال جدید برای برنامه‌ریزی، فرماندهی و کنترل کمپین‌های عملیاتی ایجاد کند که مرکز "دفاع فعال" نام گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.