جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

همکاری نیروی زمینی آمریکا و سازمان دیسا در توسعه شبکه های هوشمند

یروی زمینی آمریکا و سازمان دیسا، از سیستم ابری تجاری، برای فعال‌سازی شبکه‌های هوشمند SIPRNet استفاده می‌کنند.

  نیروی زمینی ارتش ایالات‌متحده و سازمان سیستم‌های اطلاعات دفاعی (دیسا) برای گسترش فناوری ابری تجاری در وسایل همراه، جهت پیشرفت دسترسی به داده‌ها و امنیت نیروهای در حال حرکت، با صنعت همکاری می‌کنند. ژنرال آلن لین (Alan Lynn)، مدیر دیسا، گفت: «ما در آینده به دنبال انواع جدیدی از روش‌های فرماندهی و کنترل هستیم. ما اکنون در حال زندگی کردن در فضای متحرک هستیم. وسایل همراه تجاری، ما را به سطح بالاتری سوق می‌دهند. هدف کلیدی، کمک به توسعه SIPRNet در نیروی زمینی است. این فناوری امکان تغییر نمونه دسترسی قابل‌حمل اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را فراهم می‌کند.»
به گفته مقامات آمریکایی با استفاده از این فن‌آوری، سربازان، ملوانان یا خلبانان از گوشی‌ها و تبلت های هوشمند برای دسترسی ایمن به شبکه‌های طبقه‌بندی‌شده استفاده می‌کنند. یک سیستم ابری تجاری، می‌تواند شبکه‌های امن را فعال کند به‌طوری‌که برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند بتوانند بهتر محافظت شوند. با تلاش گسترده وزارت دفاع، غول‌های صنعت مانند مایکروسافت با سرویس‌هایی برای گسترش امنیت و اتصال ابری برای وسایل همراه کار می‌کنند.

سرخیو آلوارز (Sergio Alvarez)، یکی دیگر از کارشناسان آمریکایی معتقد است که قابلیت‌های یکپارچه، یکی از اولین راه‌حل‌های سامانه‌های تجاری ابری است که در نیروی زمینی ارائه خواهد شد. با استفاده از یک سامانه تجاری ابری، کاربران می‌توانند نرم‌افزار را برای دسترسی به خدمات صوتی در هر وسیله مورد تائید، از جمله لپ‌تاپ، رایانه لوحی و گوشی‌های هوشمند بکار گیرند. همچنین سربازان پیاده یا آن‌هایی که در خط مقدم هستند توانایی اتصال یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به جنگ را از مسافت‌های دورتر، شاید بسیار دورتر از یک شبکه محدود، دارند.

مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند: «در یک قرارداد تجاری غیرقانونی با اجتناب از سرمایه‌گذاری، مزایای زیادی ازجمله صرفه‌جویی در هزینه سرمایه‌گذاری اولیه، برآورده شدن نیازهای فناوری اطلاعات با کاهش هزینه‌ها، کاهش سرمایه‌گذاری‌های تعمیر و نگهداری و ارتقاء در هزینه‌های جدید وجود دارد. کنفرانس‌های ویدئویی و سرویس‌های اشتراک‌گذاری دسکتاپ مانند عملکردهای چند کاربره تأمین می‌شود؛ مانند سیستم‌های دسکتاپ، استراتژی ابری تجاری اغلب برحسب کنترل متمرکز و اجراهای غیرمتمرکز شکل می‌گیرد.»

به گفته مدیر دیسا، این شرکت از اتکا به سرویس‌های پراکنده فاصله گرفته است. بااین‌وجود، امنیت محیطی در هر دو موقعیت‌های متمرکز و مکان‌های خارج از محل، موردنیاز است. در مکان‌های ثابت قدیمی، افزایش شبکه و امنیت ابری در یک مکان مرکزی، مزیت کمک به اجرا و امنیت برای ادامه کار ستاد امنیت منطقه‌ای مشترک (JRSS) را بیشتر می‌کند.

لین درنهایت خاطرنشان کرد: «ستاد امنیت منطقه‌ای مشترک اولین مکانی است که در آن ما به‌طور گسترده‌ای موافقت کردیم تا نیاز به این قابلیت مشترک در حفاظت به‌صورت منطقه‌ای برآورده شود. شما در اینترنت می‌توانید عملکرد وزارت دفاع را مشاهده کنید.»
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.