جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

تلاش سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با حملات سایبری

سازمان همکاری‌های اسلامی، با تأکید مجدد بر گسترش حملات سایبری، اقدام به ایجاد مرکزی برای مقابله با تروریسم آنلاین کرد.
؛ کشورهای عربی از مدت‌ها پیش، بر این موضوع تأکیددارند که حجم بالای حملات سایبری، سبب به خطر افتادن مواضع و منافع آن‌ها شده است و این نیاز مشترک در بین همه این کشورها وجود دارد که با همکاری با یکدیگر، اقدام به مقابله با این حجم از حملات سایبری نماید.

به‌تازگی سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC)، از تأسیس زودهنگام یک مرکز امنیت سایبری خبر داده و اعلام کرده است که در آینده نزدیک، تلاش‌های گسترده‌ای برای مقابله با حملات سایبری، اتفاق خواهد افتاد.

وجدی الکولیت (Wajdi Alqulit)، مدیر بخش فناوری اطلاعات سازمان همکاری‌های اسلامی، در این زمینه گفت: «نیروی محرکه این مرکز، تقویت و توسعه همکاری‌ها با سایر اعضا در منطقه به‌منظور پیش‌گیری، مقابله و ریشه‌کن کردن تروریسم الکترونیکی است. این کار بر اساس اصولی انجام می‌شود که بین اعضای این شورا ایجادشده است و محوریت آن، احترام به حق حاکمیت همه کشورهای عضو است. در این میان، نقش قانون و حقوق بشر، پررنگ خواهد بود.»

وی ادامه داد: «همه ما از این موضوع آگاه هستیم که شیوه‌های تهدید و تروریسم بین‌المللی، تغییرات عمده و ساختاری کرده است و خشونت و افراط‌گرایی، وارد فاز تازه‌ای شده‌اند. دراین‌بین، شیوه‌های مختلف تروریسم الکترونیکی و جرائم سایبری، رشد کرده و همه ما در این مورد نگران هستیم.»
دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، در بیانیه‌ای از همه اعضای این شورا که عضو تیم پاسخ سریع حوادث رایانه‌ای نیستند، درخواست کرده است تا با عضویت هر چه سریع‌تر در این تیم، در فعال شدن و پویا شدن آن، به شورا کمک کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.